Świetlica Terapeutyczna

Fundacja im. Brata Alberta Świetlica Terapeutyczna w Trzebini

Świetlica Terapeutyczna działa od poniedziałku do piątku w godzinach popołudniowych (od 15:00 do 19:00) w budynku przy ul. Luzara 1 w Trzebini.
Celem działań naszej świetlicy jest rehabilitacja ruchowa, intelektualna oraz społeczna dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie, która ma na celu zapewnienie szans na aktywne, autentyczne i dające zadowolenie z życia, uczestnictwo w środowisku lokalnym i rodzinnym. Podejmowana kompleksowa rehabilitacja ma dać naszym niepełnosprawnym podopiecznym możliwości właściwego pełnienia ról społecznych oraz pobudzania aktywności własnej, co w efekcie sprzyja poprawie ich ogólnego funkcjonowania psychomotorycznego, a co za tym idzie funkcjonowania w społeczeństwie.
W budynku Świetlicy mieszczą się sale do zajęć terapeutycznych z których podopieczni korzystają: sala świetlicowa – w której realizowane są zajęcia grupowe, reedukacyjne oraz komputerowe, pracownia plastyczne, pracowania stolarska, zaplecze kuchenno – sanitarne, jadalnia oraz gabinet pedagoga.

Uczestnicy zajęć
Świetlica obejmuje swoja opieką grupę 16 osób, w wieku od 7 do 24 lat, dotkniętych różnoraką niepełnosprawnością /w tym; ruchową, intelektualną, sprzężeniami, przewlekłymi chorobami somatycznymi, zaburzeniami psychicznymi/, legitymujące się orzeczeniem o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności. Nasi podopieczni przywożeni są na zajęcia z terenu gminy Trzebinia i okolic.

Kadra świetlicy:
Świetlica Terapeutyczna wyspecjalizowaną kadrę terapeutyczną (7 osób): terapeutów, pedagogów. Kadra Świetlicy posiada duże doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnością, nabyte w trakcie działalności Świetlicy oraz wcześniejszej pracy zawodowej oraz kursów i szkoleń.

Zajęcia terapeutyczne:
Świetlica Terapeutyczna prowadzi zajęcia terapeutyczne, reedukacyjne, rewalidacyjne, artystyczne, praktyczno-techniczne i sportowe oraz trening funkcjonowania społecznego połączony z zajęciami kulinarnymi.

Organizowane są także zajęcia indywidualne z pedagogiem, w oparciu o indywidualne programy rehabilitacyjne; w tym rewalidacyjne i indywidualne wsparcie pedagogiczne.

Skip to content